Ερωτηματικά για την ασφάλεια των πτήσεων
Η δραματική εξαφάνιση της πτήσης MH370 έθεσε τις βάσεις για νέους προβληματισμούς σχετικά με την ασφάλεια των επιβατικών πτήσεων.
Αποκαλύφθηκαν κενά ασφαλείας και παραλείψεις, που πιθανώς να στοίχησαν το χαμό 239 ψυχών που επέβαιναν στο μοιραίο Boeing 777.
Ανακαλύψαμε με τον πιο σκληρό τρόπο ότι τα αεροπλάνα απέχουν αρκετά από το να θεωρούνται απόλυτα ασφαλή.
Τα περισσότερα σύγχρονα μέτρα ασφαλείας θεσπίστηκαν μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 και αφορούν κυρίως την προστασία των πιλότων από πιθανούς εισβολείς. Κανείς μέχρι σήμερα δεν είχε προβλέψει την ανάγκη προστασίας των επιβατών από τους ίδιους τους πιλότους.
Τι μας δίδαξε η εξαφάνιση του Boeing
1. Τα πιλοτήρια δεν είναι απόρθητα φρούριαΌσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο οι αεροπορικές εταιρείες, τα πιλοτήρια των αεροσκαφών δεν είναι απόρθητα φρούρια. Οι πρακτικές που ακολουθούνται αφήνουν σημαντικά κενά ασφαλείας:
Τη στιγμή που κάποιος από τους πιλότους επισκέπτεται την τουαλέτα.
Την ώρα που σερβίρεται γεύμα στους πιλότους.
Όταν οι αεροπορικές εταιρείες έχουν χαλαρούς κανονισμούς σχετικά με τις επισκέψεις επιβατών στο πιλοτήριο.
Η τοποθέτηση διπλής πόρτας στο πιλοτήριο του αεροσκάφους ίσως έδινε μια λύση στο πρόβλημα, δεδομένου ότι θα απέτρεπε την άμεση πρόσβαση επιβατών στο κόκπιτ.
2. Ποτέ ξανά πιλότος ολομόναχος στο κόκπιτ
Δεν το είχαμε σκεφτεί πριν χαθεί το μοιραίο Boeing, όμως κανείς πιλότος δεν θα έπρεπε να μένει ολομόναχος στο πιλοτήριο, ούτε για ένα λεπτό.
Η El Al Israel Airlines και η Malaysia Airlines έχουν ήδη ενσωματώσει το συγκεκριμένο κανονισμό ασφαλείας, καιρός είναι να εξετάσουν το θέμα και οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες.
3. Παρακολούθηση αεροσκαφών σε πραγματικό χρόνο
Κάθε αεροσκάφος πρέπει να παρακολουθείται μέσω δορυφόρου σε πραγματικό χρόνο, καθ′ όλη τη διάρκεια της πτήσης του. Κρίσιμες ενημερώσεις σχετικές με τη λειτουργία του αεροσκάφους πρέπει να αποστέλλονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, χωρίς να είναι εφικτή η απενεργοποίηση του συστήματος παρακολούθησης.
Υπολογίζεται ότι ένα αντίστοιχο σύστημα ίσως κόστιζε περίπου 100.000 δολάρια ανά αεροσκάφος (περίπου 72.000€), ωστόσο το ποσό είναι αμελητέο συγκρινόμενο με την ανεκτίμητη αξία μιας έγκαιρης ειδοποίησης σε περίπτωση ατυχήματος.
4. Αξιόπιστα μαύρα κουτιά με μεγάλη διάρκεια μπαταρίας
Δεδομένης της δυσκολίας ανεύρεσης των μαύρων κουτιών στα περισσότερα αεροπορικά ατυχήματα, μια πρόταση θα ήταν η τοποθέτηση ενός δεύτερου σετ μαύρων κουτιών σε κάθε αεροσκάφος.
Οι πρόσθετοι καταγραφείς θα μπορούσαν να εκτινάσσονται σε περίπτωση ατυχήματος, επίσης δεν θα ήταν άσχημα να έχουν διάρκεια μπαταρίας 90 ημέρες και δυνατότητα να επιπλέουν στο νερό.
5. Καλύτεροι έλεγχοι διαβατηρίων
Ένα σοβαρό κενό ασφαλείας που ανέκυψε στη Μαλαισία μετά την εξαφάνιση του Boeing, είναι η μη επικαιροποίηση της λίστας με κλεμμένα διαβατήρια μέσω Ιντερπόλ.
Όπως αποκαλύφθηκε, οι περισσότερες χώρες του κόσμου έχουν αμελήσει να επικαιροποιήσουν τις τοπικές λίστες που διατηρούν, μια πρακτική που δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά για την ασφάλεια των πτήσεων.
inflight
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου