Τετάρτη 28 Αυγούστου 2013

Σχολείο ανάλογο με την κοινωνία που χτίζεις

Μια συζήτηση που δεν έγινε ποτέ οδηγεί τις κυβερνήσεις σε διαρκείς αλλαγές-πειραματισμούς στο εκπαιδευτικό σύστημα και κάνει τις φωνές διαμαρτυρίας να πολλαπλασιάζονται. Αποτέλεσμα: όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν.   
Διαμαρτύρονται οι καθηγητές των Αγγλικών για την υποβάθμιση του μαθήματός τους. Ομοια διαμαρτύρονται οι καθηγητές της Πληροφορικής, της Αισθητικής Αγωγής και της Τεχνολογίας. Εχουν δίκιο; Πιθανόν ναι, πιθανόν όχι. Εξαρτάται για ποιο σχολείο μιλάμε. Κι εδώ ακριβώς προκύπτει το πρόβλημα: βρισκόμαστε προ των πυλών ακόμη μιας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, χωρίς να έχουμε αποφασίσει για το πιο σημαντικό: τι σχολείο θέλουμε και τι θέλουμε να γνωρίζουν οι μαθητές ολοκληρώνοντας τη φοίτησή τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Θέλουμε ένα σχολείο που να μαθαίνει στους μαθητές γνώσεις γενικής παιδείας; Θέλουμε ένα σχολείο που να ανακαλύπτει και να καλλιεργεί τα ταλέντα των μαθητών του; Θέλουμε ένα σχολείο που να δίνει επαγγελματικά εφόδια και να παράγει πολίτες έτοιμους για δουλειά; Θέλουμε ένα σχολείο που να συμβάλλει στην οικονομική ανόρθωση της χώρας;

Πάνω από 26.000 εκπαιδευτικοί σε ομηρεία

        Σε ραντεβού στα τυφλά μετατρέπει την έναρξη της σχολικής χρονιάς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να εξυπηρετήσει τις μνημονιακές υποχρεώσεις δραματικής μείωσης των οργανικών θέσεων και του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία. Ραντεβού στα τυφλά η έναρξη της σχολικής χρονιάς. Συνεδριάζει σήμερα το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για να αποφασίσει το απεργιακό πρόγραμμα που θα προτείνει στον κλάδο.    
       Έξι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι τελούν υπό καθεστώς ομηρείας, 5.750 καθηγητές που εξαναγκάστηκαν, υπό καθεστώς φόβου, να καταθέσουν αίτηση προτίμησης για υποχρεωτική μετάταξη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή σε διοικητική θέση είναι επί ξύλου κρεμάμενοι, 940 εκπαιδευτικοί που έκαναν εθελοντικά αίτηση μετάταξης για να καταλάβουν συγκεκριμένες οργανικές θέσεις στα δημοτικά σχολεία ακόμη περιμένουν στο ακουστικό τους. Το ίδιο κάνουν και 7.000 εκπαιδευτικοί που έκαναν αίτηση απόσπασης, ενώ οι 2.100 καθηγητές ειδικοτήτων των τεχνικών λυκείων και των ΕΠΑΣ που βγήκαν σε διαθεσιμότητα αγωνιούν για την επόμενη ημέρα, καθώς, παρά τις δεσμεύσεις, το μέλλον τους δείχνει να είναι η ανεργία. Σχεδόν 16.000 άνθρωποι δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει και