Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Κ. Αρβανιτόπουλος: Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση που να αξίζει


Έμφαση στην δημόσια δωρεάν παιδεία έδωσε ο αρμόδιος υπουργός Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος κατά τη συζήτηση στη Βουλή του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης.




Παράλληλα διαβεβαίωσε ότι δεν θα ξεπεράσουν τις 2.500 οι εκπαιδευτικοί που θα μπουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή κινητικότητας, καθώς και ότι οι 13.165 μαθητές που επέλεξαν ειδικότητες επαγγελμάτων τη σχολική χρονιά 2012-2013, θα ολοκληρώσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους.
«Η Δημόσια δωρεάν παιδεία δεν είναι μια τυπική υποχρέωση της πολιτείας, προσανατολισμένη να εξυπηρετεί αυτούς που την παρέχουν. Είναι ένα ουσιαστικό αναφαίρετο δικαίωμα του πολίτη, που οφείλουμε να του παρέχουμε εκπληρώνοντας τις δικές του προσδοκίες, ανάγκες, απαιτήσεις και φιλοδοξίες, δίνοντας ισότιμα την ευκαιρία σε κάθε πολίτη να επιτυγχάνει την προσωπική του ευημερία συνεισφέροντας στον εθνικό πλούτο», υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας.

Αρβανιτόπουλος: «Κανείς άλλος εκπαιδευτικός δεν θα τεθεί σε διαθεσιμότητα»


Δέσμευση για το ότι οι εκπαιδευτικοί που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα δεν θα ξεπεράσουν τους 2.500 εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος στην Βουλή ξεκαθαρίζοντας «Γι αυτό στον ποσοτικό προσδιορισμό των 7.500 εκπαιδευτικών αποδείξαμε  με μεθοδολογική αρτιότητα, με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αξιολόγησης δομών που στελεχώνονται από 170000 εργαζόμενους, την οποία όλοι απεδέχθησαν, ότι οι εκπαιδευτικοί που δύνανται να τεθούν σε διαθεσιμότητα δεν υπερβαίνουν τους 2.500.  Και σας το δηλώνω απερίφραστα, κανένας άλλος δεν περισσεύει».

Πρόσθεσε δε ότι «Κανένα ΕΠΑΛ και καμία ΕΠΑΣ δεν κλείνει. Καταργούνται 50 ειδικότητες καθηγητών που δίδασκαν 12 ειδικότητες επαγγελμάτων από τις 39 που παρέχονται στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ. Ειδικότητες που θα παρέχονται από τα Δημόσια ΙΕΚ, σε μεταλυκειακό επίπεδο, όπου δεν υπάρχουν ήδη. Πέραν αυτού πιστεύουμε, και έχουμε ήδη μεριμνήσει, η πλειοψηφία τους να απορροφηθεί είτε από το Υπουργείο Υγείας είτε από τους Δήμους σε ολόκληρη τη χώρα».

Επισήμανε πως «προχωρούμε σε στρατηγικές επιλογές αναφορικά με το ποια επαγγέλματα παρέχει τόσο η τυπική τεχνική εκπαίδευση όσο και η μεταγυμνασιακή και μεταλυκειακή επαγγελματική κατάρτιση από τα Δημόσια ΙΕΚ» και πρόσθεσε πως «Με αναδιάταξη προσωπικού διαμέσου της κινητικότητας με μετατάξεις που θα προχωρήσουν και μάλιστα άμεσα, ώστε να επιλύσουμε το ζήτημα της κακής κατανομής που ταλανίζει επί χρόνια τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  Καλύπτουμε τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στις ειδικότητες Γυμναστών, Πληροφορικής, Γαλλικής Φιλολογίας, Θεατρικών Σπουδών, Μουσικής και Καλλιτεχνικών. Σταματάμε το απόστημα των αποσπάσεων 3500 ετησίως εκπαιδευτικών χωρίς κριτήρια, χωρίς μελέτη, με την κάλυψη διοικητικών θέσεων από εκπαιδευτικούς τόσο στις περιφερειακές υπηρεσίες όσο και στα Δημόσια ΙΕΚ, που σήμερα λειτουργούν μόνον με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς». 


πηγή! PROTOTHEMA