Μήπως για το αινιγματικό χαμόγελο της; Για το μυστήριο γύρω από την ταυτότητά της; 'Η για το γεγονός ότι ήταν ζωγραφισμένη από τον διάσημο "αμφιλεγόμενο" καλλιτέχνη της Αναγέννησης, τον Λεονάρτντο Ντα Βίντσι;
Σίγουρα, όλα αυτά βοήθησαν σημαντικά στη δημοτικότητα του αριστουργήματος του 16ου αιώνα. Αλλά αυτό που πραγματικά εκτόξευσε το μικρό, λιτό πορτρέτο στο διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα ήταν ένα τολμηρή διάρρηξη, πάνω από 100 χρόνια πριν.
Τον Αύγουστο του 1911, η Μόνα Λίζα εκλάπη από τους τοίχους του Μουσείου του Λούβρου στο Παρίσι, από τον ελαφροχέρη Βιτσέντζο Περούτζα.
Εικόνες του κλεμμένου έργου τέχνης καθημερινά φιγουράριζαν σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εφημερίδες και στα δελτία ειδήσεων όλων των δικτύων, ώστε η Μόνα Λίζα αποτυπώθηκε για πάντα στη μνήμη του κόσμου.
Τελικά, τον Δεκέμβριο του 2013- συμπληρώνονται εκατό χρόνια τον επόμενο μήνα- ο Περούτζα συνελήφθη και ο πίνακας ανακτήθηκε από τις γαλλικές αρχές.
Έκτοτε, η Τζοκόντα εκτίθεται "δόξη και τιμή" και υπό αυστηρότατα μέτρα ασφαλείας στο Λούβρου, αποτελώντας τον πιο διάσημο πίνακα όχι μόνο του μουσείου, αλλά και ολόκληρου του πλανήτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου