Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Πώς μολύνεται ο αέρας στις καμπίνες των αεροπλάνων

«Αεροτοξικό σύνδρομο»
Όλο και περισσότεροι πιλότοι διαμαρτύρονται για προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν, λόγω της μόλυνσης του αέρα στις καμπίνες των αεροπλάνων από νευροτοξικούς εστέρες φωσφορικού οξέος.

Τα συμπτώματα ποικίλουν, έχουν αναφερθεί μια σειρά από βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες ενοχλήσεις όπως χρόνια κόπωση, διαταραχές ύπνου, σκοτοδίνες, νευραλγίες και μυαλγίες, αδυναμία, αναπνευστικές διαταραχές, γαστρεντερικά, καρδιαγγειακά και δερματολογικά προβλήματα, ή αδυναμία συγκέντρωσης.
Τα συμπτώματα που προκαλεί ο μολυσμένος αέρας των αεροπλάνων ονομάζονται «αεροτοξικό σύνδρομο», το οποίο πλήττει κυρίως το προσωπικό των αεροπορικών εταιρειών και τους συχνούς ταξιδιώτες.
Τοξικά αέρια από τους κινητήρες
Πηγή της μόλυνσης είναι ο κακός σχεδιασμός του συστήματος συμπίεσης της καμπίνας, το οποίο εισάγει αέρα απευθείας από τους κινητήρες του αεροσκάφους. Σε περίπτωση διαρροής λαδιού ή καυσίμων, καρκινογόνα νευροτοξικά αέρια εισχωρούν στην καμπίνα, αποτελώντας κίνδυνο για τους επιβάτες και το προσωπικό της πτήσης.
Όλα τα σύγχρονα αεροσκάφη χρησιμοποιούν παρόμοια συστήματα. Ο αέρας περνάει από φίλτρα που κατακρατούν σωματίδια και βακτήρια, όμως αδυνατούν να συγκρατήσουν οσμές και επικίνδυνες ουσίες που προέρχονται από τους κινητήρες.
Καπνός στην καμπίνα των επιβατών
Σε σπάνιες περιπτώσεις, το πρόβλημα είναι τόσο έντονο που παρατηρείται καπνός στην καμπίνα των επιβατών. Δείτε στο παραπάνω βίντεο ένα αντίστοιχο περιστατικό που συνέβη σε πτήση της US Airways από Φοίνιξ για Μάουι.
«Φωτεινή» εξαίρεση το Boeing 787 Dreamliner
Boeing 787 – Φωτ: Air Canada
Το Boeing 787 Dreamliner είναι το μοναδικό σύγχρονο αεροσκάφος που χρησιμοποιεί διαφορετική μέθοδο για τη συμπίεση της καμπίνας.
Στο Dreamliner ο αέρας εισάγεται από σημείο μακριά από τους κινητήρες και συμπιέζεται με ειδικό ηλεκτρικό συμπιεστή, εξοικονομώντας καύσιμα και παρέχοντας καθαρότερο αέρα στους επιβάτες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου