επιβατών της μοιραίας πτήσης, είχαν επιβιβαστεί χρησιμοποιώντας κλεμμένα διαβατήρια και πέντε ακόμη άτομα αποφάσισαν να μην μπουν στο αεροπλάνο, παρότι είχαν κάνει check-in, η σεναριολογία για το τι μπορεί να έχει συμβεί παίρνει φωτιά.
Σύμφωνα με το Associated Press θα μπορούσαν να έχουν συμβεί τα εξής:
Κατασκευαστική βλάβη
Τα περισσότερα αεροπλάνα είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο το οποίο είναι ευαίσθητο σε διαβρώσεις με το πέρασμα του χρόνου, ειδικά σε περιοχές με μεγάλη υγρασία. Πάντως, εν προκειμένω, κάτι τέτοιο θεωρείται απίθανο. Ωστόσο, απειλή για την κατασκευαστική δομή του αεροπλάνου είναι η πίεση και η αποσυμπίεση στην καμπίνα του υ τόσο κατά την διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης.
Κακοκαιρία
Τα αεροπλάνα είναι φτιαγμένα να περνούν μέσα από τις χειρότερες καταιγίδες. Όμως, τον Ιούνιο του 2009 η πτήση της Air France από το Ρίο στο Παρίσι συνετρίβη κατά την διάρκεια καταιγίδας στον Ατλαντικό. Κακές αποφάσεις των πιλότων σε συνδυασμό με τον πάγο που είχε καλύψει τα όργανα, οδήγησαν στην πτώση του αεροπλάνου. Σημειώνεται ότι όπως και οι πιλότοι της Malaysia, έτσι και αυτοί της Air France δεν είχαν προλάβει να εκπέμψουν σήμα κινδύνου.
Ωστόσο, η εξαφάνιση του αεροσκάφους της Malaysia αποκλείεται να οφείλεται στον κακό καιρό, καθώς την ώρα που χάθηκαν τα ίχνη του, στην περιοχή επικρατούσαν καλές καιρικές συνθήκες.
Αποπροσανατολισμός του πιλότου
Σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να απενεργοποιήθηκε από λάθος ο αυτόματος πιλότος, το αεροπλάνο να βγήκε εκτός πορείας και το γεγονός αυτό να έγινε αντιληπτό όταν ήταν πλέον αργά. Το αεροπλάνο μπορεί να πέταξε για άλλες πέντε ή έξι ώρες από το σημείο που εντοπίσθηκε τελευταία φορά από τα ραντάρ το οποίο σημαίνει ότι έφτασε 4.800 χιλιόμετρα μακριά.Αυτό, ωστόσο δεν θεωρείται πιθανό, καθώς κάποιο ραντάρ θα είχε πιάσει το στίγμα του. Ωστόσο, είναι νωρίς να αποκλειστεί αυτή η πιθανότητα.
Βλάβη και στις δυο μηχανές
Τον Ιανουάριο του 2008, ένα αεροσκάφος 777 της British Airways συνετρίβη από ύψος 300 μέτρων στον διάδρομο προσγείωσης στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου. Όλα έγιναν την στιγμή της προσγείωσης και το ατύχημα έγινε γιατί είχε πιάσει πάγο το σύστημα τροφοδοσίας των καυσίμων.
Στην περίπτωση της πτήσης της Malaysia η απώλεια και των δυο μηχανών είναι πιθανή, όμως, οι πιλότοι θα είχαν στην διάθεσή τους τουλάχιστον 20 λεπτά για να εκπέμψουν σήμα κινδύνου. Όταν συνέβη το ίδιο σε αεροσκάφος Α320 της US Airways τον Ιανουάριο του 2009 κατά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο LaGuardia της Νέας Υόρκης, ο πιλότος είχε χρόνο στη διάθεσή και μάλιστα κατάφερε να το προσγηείωσει στον ποταμό Χατσον.
Βόμβα
Πολλά αεροσκάφη έχουν εκραγεί στον αέρα από βόμβα, όπως η πτήση 103 της Pan Am μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης τον Δεκέμβριο του 1988.Ανάλογη ήταν και η περίπτωση της πτήσης της Air India τον Ιούνιο του 1985 μεταξύ Μόντρεαλ και Λονδίνου αλλά και τον Σεπτέμβριο του 1989 από την γαλλική αεροπορική εταιρεία, Union des Transports Aériens το οποίο εξερράγη πάνω από την Σαχάρα.
Αεροπειρατεία
Οι ειδικοί δεν θεωρούν κάτι τέτοιο πιθανό. Κι αυτό γιατί συνήθως οι αεροπειρατές προσγειώνονται σε κάποιο αεροδρόμιο και εκφράζουν τις απαιτήσεις τους. Βέβαια, υπάρχει και η περίπτωση της 11ης Σεπτεμβρίου.
Αυτοκτονία του πιλότου
Δυο ανάλογα περιστατικά έχουν καταγραφεί την δεκαετία του 1990. Μια πτήση της SilkAir και μια της EgyptAir flight. Και τα δυο αποδίδονται σε απόφαση του πιλότου να θέσει τέλος στην ζωή του.
Κατά λάθος κατάρριψη
Τον Ιούλιο του 1988,η αμερικανική πυραυλάκατος USS Vincennes κατέρριψε κατά λάθος πτήση της Iran Air με αποτέλεσμα να βρουν τον θάνατο και οι 290 επιβάτες και πλήρωμα. Τον Σεπτέμβριο του 1983 πτήση της Korean Air καταρρίφθηκε από ρωσικό μαχητικό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου