Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Δυσαριθμησία: Πόσο καλές είναι οι αριθμητικές ικανότητες του παιδιού σου;

Δυσαριθμησία
Η δυσαριθμησία, όπως φανερώνει το όνομά της, είναι μια διαταραχή που σχετίζεται με τις αριθμητικές ικανότητες.

Γράφει για  η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος (greekpsychologypages.blogspot.gr)


Ας δούμε τα συμπτώματα της δυσαριθμισίας:

  • Κανονικές ή προηγμένες γλωσσικές και άλλες ικανότητες, καλή οπτική μνήμη για τυπωμένες λέξεις
  • Δυσκολία στην εκτέλεση μαθηματικών πράξεων από μνήμης, με δυσκολία στη χρήση χρημάτων
  • Δυσκολία με τις τέσσερις βασικές πράξεις και αριθμητικές έννοιες.
  • Δυσκολία συγκράτησης και ανάκλησης εννοιών ή ανικανότητα να καταλάβει μαθηματικές έννοιες
  • Μπερδεύει τα σύμβολα των πράξεων
  • Δυσκολία στον προσανατολισμό, χάνεται εύκολα, δυσκολία ανάγνωσης χαρτών και ρολογιού (με δείκτες) και δυσκολία με μηχανικές διαδικασίες παρόμοιου τύπου
  • Δυσκολία με αφηρημένες έννοιες (του χρόνου, της κατεύθυνσης, προγραμμάτων, αίσθησης του χρόνου και τη σειρά των παρελθόντων και μελλοντικών γεγονότων)
  • Συχνά λάθη με αριθμούς περιλαμβάνουν παραλείψεις, αντιστροφές, και αντικαταστάσεις (ενός αντί άλλου)αριθμών
  • Δυσκολία εκμάθησης μουσικών εννοιών, παρακολούθησης οδηγιών σε αθλήματα που απαιτούν μια λογική σειρά πράξεων, καθώς και δυσκολία να κρατάει το σκορ και τη σειρά των παικτών σε παιχνίδια όπως τα χαρτιά και τα επιτραπέζια
  • Μπορεί να καταλαβαίνει μαθηματικές έννοιες αλλά να μην μπορεί να εκτελέσει απλές πράξεις χωρίς κομπιουτεράκι
  • Δυσκολία στην απομνημόνευση και αυτόματη ανάκληση αριθμών (πχ πολλαπλασιασμό)


Η Δυσαριθμησία μπορεί να είναι ποσοτική (μειονέκτημα στο μέτρημα, υπολογισμούς και χρήση αριθμών), ποιοτική (μειονέκτημα στην κατανόηση μαθηματικών εννοιών) ή ενδιάμεση (δυσκολία εργασίας με νούμερα ή σύμβολα).
Διάγνωση, Αντιμετώπιση
Η διάγνωση γίνεται από ψυχολόγο μέσω σχετικής αξιολόγησης που περιλαμβάνει ποικιλία δοκιμασιών.
Τα παιδιά με δυσαριθμησία χρειάζονται ιδιαίτερη βοήθεια στα μαθηματικά και τα μαθήματα που περιέχουν αριθμητικές και χωρο-χρονικές έννοιες. Είναι χρήσιμο να κουβεντιάζουν τις αριθμητικές έννοιες και να τις επενδύουν με λεκτικά σύμβολα και καθημερινά παραδείγματα, όσο το δυνατό περισσότερο.
boro.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου