Πάνω από 26.000 εκπαιδευτικοί σε ομηρεία
Σε ραντεβού στα τυφλά μετατρέπει την έναρξη της σχολικής χρονιάς η
πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να εξυπηρετήσει τις
μνημονιακές υποχρεώσεις δραματικής μείωσης των οργανικών θέσεων και του
εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία. Ραντεβού στα τυφλά η έναρξη της
σχολικής χρονιάς. Συνεδριάζει σήμερα το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για να αποφασίσει
το απεργιακό πρόγραμμα που θα προτείνει στον κλάδο.
Έξι
χιλιάδες εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίστηκαν υπεράριθμοι τελούν υπό
καθεστώς ομηρείας, 5.750 καθηγητές που εξαναγκάστηκαν, υπό καθεστώς
φόβου, να καταθέσουν αίτηση προτίμησης για υποχρεωτική μετάταξη στην
πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή σε διοικητική θέση είναι επί ξύλου κρεμάμενοι,
940 εκπαιδευτικοί που έκαναν εθελοντικά αίτηση μετάταξης για να
καταλάβουν συγκεκριμένες οργανικές θέσεις στα δημοτικά σχολεία ακόμη
περιμένουν στο ακουστικό τους. Το ίδιο κάνουν και 7.000 εκπαιδευτικοί
που έκαναν αίτηση απόσπασης, ενώ οι 2.100 καθηγητές ειδικοτήτων των
τεχνικών λυκείων και των ΕΠΑΣ που βγήκαν σε διαθεσιμότητα αγωνιούν για
την επόμενη ημέρα, καθώς, παρά τις δεσμεύσεις, το μέλλον τους δείχνει να
είναι η ανεργία. Σχεδόν 16.000
άνθρωποι δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει και
αν προστεθούν και οι 10.000 αναπληρωτές που δεν θα επαναπροσληφθούν, είναι φανερό ότι η εκπαίδευση γίνεται ο σάκος του μποξ για την τρόικα.
αν προστεθούν και οι 10.000 αναπληρωτές που δεν θα επαναπροσληφθούν, είναι φανερό ότι η εκπαίδευση γίνεται ο σάκος του μποξ για την τρόικα.
Όμως ο εφιάλτης δεν σταματά εδώ. Με τη φόρα που έχει πάρει το υπουργείο
Παιδείας, ουδείς μπορεί πλέον να είναι σίγουρος για το αν θα έχει τάξη,
αν όχι αυτόν τον Σεπτέμβριο, τον επόμενο. Αυτό απέδειξε το παιχνίδι με
τα ωρολόγια προγράμματα, όπου το υπουργείο Παιδείας βάζει, βγάζει,
υποβαθμίζει ή καταργεί μαθήματα με βάση το πόσους εκπαιδευτικούς θέλει
να χαρακτηρίσει υπεράριθμους, ώστε να ανοίξει την πόρτα της εξόδου από
την εκπαίδευση.
Τι μένει – τι βγαίνει
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Την προηγούμενη εβδομάδα υπεγράφη από τον Κ. Αρβανιτόπουλο το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει από φέτος για τα γυμνάσια. Μαθήματα όπως τα καλλιτεχνικά και η μουσική, που είχαν κοπεί από τη Β” και τη Γ” Γυμνασίου, ευτυχώς επέστρεψαν, όμως υποβαθμίστηκαν τα Αγγλικά και η Φυσική Αγωγή. Επίσης, επέστρεψε με μειωμένες ώρες η Τεχνολογία που αρχικά θα καταργούνταν. Από την άλλη το υπουργείο επιμένει στην εισαγωγή της Φυσικής στην Α” Γυμνασίου και της Βιολογίας στη Β’, που θα μείνει ως μονόωρο και στην Α” Γυμνασίου. Κι όλα αυτά χωρίς να έχει ετοιμαστεί κανένα διδακτικό υλικό για τα συγκεκριμένα μαθήματα.
Οι νέες κοπτοραπτικές, που διασώζουν ένα μέρος των τεχνολόγων, των μουσικών και των καθηγητών των καλλιτεχνικών, βλάπτουν σοβαρά την Πληροφορική, η διδασκαλία της οποίας παραμένει όπως ήταν, με αποτέλεσμα οι καθηγητές του μαθήματος να γίνονται ομάδα υψηλού κινδύνου, αφού η Πληροφορική σχεδόν εξαφανίζεται από το Λύκειο. Το ίδιο συμβαίνει με τους Γυμναστές άλλα και τους καθηγητές Αγγλικών. Η υπόσχεση του υπουργείου Παιδείας ότι οι υπεράριθμοι θα πάνε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα αποδειχτεί το πιο σύντομο ανέκδοτο, καθώς εκτιμάται ότι δεν θα γίνουν πάνω από 2.500 μετατάξεις στα δημοτικά.
Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί που θα αναγκαστούν να μετακομίσουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα έχουν το ίδιο εργασιακό καθεστώς, αφού δεν πρόκειται να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις. Το απαγορεύει η τρόικα θεωρώντας ότι η σύσταση οργανικής θέσης ισοδυναμεί με πρόσληψη. Όμως τα τραγελαφικά δεν σταματούν εδώ: Το υπουργείο Παιδείας είχε ζητήσει να υπολογιστούν τα κενά με το αρχικό ωρολόγιο πρόγραμμα που είχε στείλει στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αρχές Αυγούστου. Αφού όμως το αντικαθιστά, τώρα πρέπει να γίνει νέος υπολογισμός. Με βάση λοιπόν ποιο ωρολόγιο πρόγραμμα έβγαλε 6.040 υπεράριθμους; Είναι σαφές ότι σχολείο υπ” αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να υπάρξει και ότι ο εφιάλτης των εκπαιδευτικών είναι και εφιάλτης των μαθητών.
Στα δίχτυα του προγράμματος κινητικότητας έπεσε μέχρι και η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, η οποία θα καθυστερήσει καθώς οι υπάλληλοι της μηχανογραφικής υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας έλαβαν την εντολή να σταματήσουν τη συγκεκριμένη δουλειά προκειμένου να εκδώσουν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που θα μετακομίσουν στην πρωτοβάθμια. Μετά απ” αυτό αναμένεται ότι οι βάσεις θα ανακοινωθούν την Πέμπτη ή το αργότερο την Παρασκευή 30 Αυγούστου. Πάντως, τα ονόματα μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν είχαν ανακοινωθεί.
Μέσα σ” αυτό το εφιαλτικό σκηνικό συνεδριάζει σήμερα (27/8/2013) το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προκειμένου να αποφασίσει το απεργιακό πρόγραμμα που θα προτείνει στον κλάδο για τη νέα σχολική χρονιά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Την προηγούμενη εβδομάδα υπεγράφη από τον Κ. Αρβανιτόπουλο το ωρολόγιο πρόγραμμα που θα ισχύσει από φέτος για τα γυμνάσια. Μαθήματα όπως τα καλλιτεχνικά και η μουσική, που είχαν κοπεί από τη Β” και τη Γ” Γυμνασίου, ευτυχώς επέστρεψαν, όμως υποβαθμίστηκαν τα Αγγλικά και η Φυσική Αγωγή. Επίσης, επέστρεψε με μειωμένες ώρες η Τεχνολογία που αρχικά θα καταργούνταν. Από την άλλη το υπουργείο επιμένει στην εισαγωγή της Φυσικής στην Α” Γυμνασίου και της Βιολογίας στη Β’, που θα μείνει ως μονόωρο και στην Α” Γυμνασίου. Κι όλα αυτά χωρίς να έχει ετοιμαστεί κανένα διδακτικό υλικό για τα συγκεκριμένα μαθήματα.
Οι νέες κοπτοραπτικές, που διασώζουν ένα μέρος των τεχνολόγων, των μουσικών και των καθηγητών των καλλιτεχνικών, βλάπτουν σοβαρά την Πληροφορική, η διδασκαλία της οποίας παραμένει όπως ήταν, με αποτέλεσμα οι καθηγητές του μαθήματος να γίνονται ομάδα υψηλού κινδύνου, αφού η Πληροφορική σχεδόν εξαφανίζεται από το Λύκειο. Το ίδιο συμβαίνει με τους Γυμναστές άλλα και τους καθηγητές Αγγλικών. Η υπόσχεση του υπουργείου Παιδείας ότι οι υπεράριθμοι θα πάνε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα αποδειχτεί το πιο σύντομο ανέκδοτο, καθώς εκτιμάται ότι δεν θα γίνουν πάνω από 2.500 μετατάξεις στα δημοτικά.
Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί που θα αναγκαστούν να μετακομίσουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα έχουν το ίδιο εργασιακό καθεστώς, αφού δεν πρόκειται να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις. Το απαγορεύει η τρόικα θεωρώντας ότι η σύσταση οργανικής θέσης ισοδυναμεί με πρόσληψη. Όμως τα τραγελαφικά δεν σταματούν εδώ: Το υπουργείο Παιδείας είχε ζητήσει να υπολογιστούν τα κενά με το αρχικό ωρολόγιο πρόγραμμα που είχε στείλει στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αρχές Αυγούστου. Αφού όμως το αντικαθιστά, τώρα πρέπει να γίνει νέος υπολογισμός. Με βάση λοιπόν ποιο ωρολόγιο πρόγραμμα έβγαλε 6.040 υπεράριθμους; Είναι σαφές ότι σχολείο υπ” αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να υπάρξει και ότι ο εφιάλτης των εκπαιδευτικών είναι και εφιάλτης των μαθητών.
Στα δίχτυα του προγράμματος κινητικότητας έπεσε μέχρι και η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, η οποία θα καθυστερήσει καθώς οι υπάλληλοι της μηχανογραφικής υπηρεσίας του υπουργείου Παιδείας έλαβαν την εντολή να σταματήσουν τη συγκεκριμένη δουλειά προκειμένου να εκδώσουν τα ονόματα των εκπαιδευτικών που θα μετακομίσουν στην πρωτοβάθμια. Μετά απ” αυτό αναμένεται ότι οι βάσεις θα ανακοινωθούν την Πέμπτη ή το αργότερο την Παρασκευή 30 Αυγούστου. Πάντως, τα ονόματα μέχρι αργά χθες το βράδυ δεν είχαν ανακοινωθεί.
Μέσα σ” αυτό το εφιαλτικό σκηνικό συνεδριάζει σήμερα (27/8/2013) το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προκειμένου να αποφασίσει το απεργιακό πρόγραμμα που θα προτείνει στον κλάδο για τη νέα σχολική χρονιά.
πηγή:avgi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου